.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عکاس مشهور مازندرانی تشییع شد

استاد محمدعلی غریقی، عکاس مشهور مازندرانی پس از طی یک دوره بیماری سخت، روز گذشته در شهرستان آمل درگذشت و مراسم خاکسپاری وی انجام شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، آیین تشییع و خاکسپاری استاد محمدعلی غریقی با حضور رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل و تنی چند از هنرمندان این شهرستان عصر چهارشنبه برگزار و در قطعه هنرمندان بهشت امامزاده عبدالله آمل به خاک سپرده شد.
استاد فقید محمدعلی غریقی متولد سال 1338 دانش آموخته رشته تدوین از مدرسه عالی تلویزیون و سینما بوده و در مسیر کسب علم عکاسی از محضر اساتیدی چون مرحوم بهمن جلالی، یحیی دهقانپور، احمد عالی و ضیاالدین خطیر بهره برد.

وی برگزیده اولین همایش تجلیل از چهره های برتر فرهنگی هنری شهرستان آمل در رشته عکاسی بود.

آخرین تجلیل از این عکاس فقید در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره سراسری عکس تجلی عاشورا و فجر در خرداد ماه سال جاری در حوزه هنری مازندران و در پی حضور در گروه داوری این جشنواره بوده است.

وی از جوانی هنر عکاسی را برای ثبت تجارب بیرونی و احساسات درونیش برگزید که پیامد علاقه اش، در سال 1359 در رشته تدوین فیلم از دانشکده صدا و سیما فارغ التحصیل شد.

وی از سال 1366 نخستین کلاس های آموزش عکاسی را در شهرستان آمل پایه گذاری نمود ونخستین بار عکس های وی در سال 1358 در نشریه سروش چاپ شد.

برگزیده ای از عکس های غریقی در مجموعه هفتمین نمایشگاه دوسالانه عکس ایران از سوی انجمن هنرهای تجسمی ایران و موزه هنرهای معاصر تهران در مجموعه عکس (چهارنگاه) (باران نور) (پنج نگاه) از انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران منتشر شد.

وی همچنین با شرکت در بیش از 150 نمایشگاه و جشنواره های خارجی و داخلی موفق به کسب افتخارات فراوانی شده بود.

در سال 1379 نیز به همراه جمعی از هنرمندان دلسوز شهرستان آمل ، انجمن (آمل ، سینما ، گفتمان) را پایه گذاری کرد و نیز همزمان مسئولیت انجمن هنرهای تجسمی شهر آمل را بر عهده داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.